PREDLOG PEDAGOŠKIH MERA ZA UNAPREĐIVANJE NASTAVNOG RADA
PREPORUKE ZA POBOLJŠANJE MOTIVACIJE I INTERESOVANJA
1. Omogućiti učenicima da češće dožive uspeh i radost u radu, jer tako stvaraju vlastite izvore potkrepljenja
2. Stvarati uslove u kojima učenici mogu da obavljaju samokontrolu i samoprocenu svog rada
3. Da bi sadržaji motivaciono delovali obratiti pažnju na organizaciju časa pri obradi novog gradiva, realizovati Program unapređivanja nastave Primena udžbenika i drugih izvora znanja
4. Na motivaciju učenika utiče realno i objektivno ocenjivanje. Primenjivati različite postupke i tehnike u ocenjivanju. Ocena treba da je javna i obrazložena5. Razvijanje interesovanja za rad i učenje zavisi od oblika i nivoa samostalnosti učenika u procesu učenja
PREPORUKE ZA BOLJE USVAJANJE I SAVLADAVANJE TEHNIKA UČENJA
1. U svim odeljenjima i na svim časovima govoriti učenicima o specifičnostima učenja datog predmeta
2. Svakodnevno podsećati učenike na faktore uspešnog učenja
3. Na ČOS i OZ obraditi teme predviđene iz oblasti učenja
4. Navikavati i osposobljavati učenike za korišćenje udženika, knjiga, enciklopedija, bibliografija, edicija, dečje štampe, TV, interneta i drugih izvora znanja
5. Primenjivati na času obrazac "Kako treba učiti"
6. Istaći cilj učenja i praktičnu primenljivost znanja
7. U nastavi što više primenjivati aktivne oblike učenja
PREPORUKE ZA RAZVIJANJE RADNIH NAVIKA
1. Učenicima i roditeljima isticati potrebu pridržavanja režima dana
2. Redovno pregledati domaće zadatke
3. Čestim proveravanjem i ocenjivanjem podsticati učenike na redovno učenje i izradu domaćih zadataka, primenom različitih oblika i tehnika
4. Insistirati na tačnosti, urednosti i samostalnostalnom radu
5. U nastavnom radu koristiti sredstva pozitivne motivacije