ГЛОБАЛНИ ПРОГРАМ ОДЕЉЕЊСКИХ СТРЕШИНА
I ПЛАНИРАЊЕ И ПРОГРАМИРАЊЕ
1. Израда програма рада одељењског стрешине
2. Израда програма рада одељењског већа
3. Учешће у изради програма рада одељењске заједнице
4. Израда програма сарадње са родитељима
II АДМИНИСТРАТИВНИ ПОСЛОВИ И ПЕДАГОШКА ЕВИДЕНЦИЈА
1. Вођење Дневника образовно-васпитног рада
2. Матична књига
3. Ђачка књижица,сведочанства,похвале,дипломе
4. Подаци о ученицима: а) породичне и социјалне прилике, б) здравствено стање ученика, в) интересовања ученика а посебно професионална интересовања, г) резултати социометријског теста и других тестова и упитника, д) напредовање ученика, успеси на такмичењима,сметње у развоју и понашању,предузете мере ђ) белешке о разговору са ученицима и родитељима
III РАД СА УЧЕНИЦИМА
А) ИНДИВИДУАЛНИ РАД СА УЧЕНИЦИМА
1. Упознавање индивидуалних способности и склоности, особина, интересовања, тенденција у развоју
2. Упознавање породичних, социјалних, материјалних, здравствених и др. услова битних за развој ученика
3. Праћење и подстицање индивидуалног развоја и напредовања ученика( успеха, владања, радног, моралног, интелектуалног, социјалног и другог развоја )
4. Индивидуални рад са ученицима ( усмеравање, вођење, саветовање )
Б) РАД У ОДЕЉЕЊСКОЈ ЗАЈЕДНИЦИ
1. Укључивање ученика у колектив и јачање колектива
2. Разматрање проблема у вези са извођењем наставе
3. Договарање о излетима, посетама, сусретима, екскурзији, забавама, акцијама и другим активностима одељењске заједнице и организовањем истих
4. Разматрање односа ученика према раду и учењу
5.Анализирање успеха ученика појединца и владања и целог одељења и изрицање похвала и казни
6. Предузимање мера ради побољшања успеха одељења у целини, пружање помоћи слабијим ученицима, афирмација рада даровитих
7. Анализирање друштвених активности ученика у школи и ван ње
8. Рад са одбором ОЗ ( усмеравање, информисање,саветовање, упућивање
9. Помоћ ОЗ у реализацији плана рада ОЗ, праћење и евидентирање рада ОЗ
10. Реализација тема на ЧОС ( теме поседује педагог,психолог и одељењски старешина)
IV РАД СА ОДЕЉЕЊСКИМ ВЕЋЕМ И НАСТАВНИЦИМА
1. Организација образовно-васпитног рада у одељењу (настава,допунска и додатна, слободне активности, екскурзије, такмичења, корективни педагошки рад, друштвено-користан рад,сарадња са друштвеном средином и родитељима)
2. Предлагање програма рада одељењског већа, припрема и организација седница
3. Праћење реализације наставе, допунске и додатне, изборне, ваннаставних активности и реализације васпитних задатака
4. Подстицање и праћење унапређивања наставе
5. Упознавање одељењског већа са степеном развоја ученика, предлагање јединственог деловања свих наставника и укључивање породице и других чинилаца у васпитни рад са ученицима
6. Припремање и израда анализа и извештаја
V РАД СА РОДИТЕЉИМА
1. Индивидуални и групни разговори са родитељима ради међусобног информисања о:
а) здрављу, психофизичком и социјалном развоју ученика,
б) резултатима учења и понашања ученика, као и о ваннаставним активностима и о ваншколском ангажовању,
в) условима живота у породици, школи и друштвеној средини
2. Посета ученичким домовима
3. Родитељски састанци - одржати најмање четири родитељска састанка. Поред информисања, договарања, анализирања рада и успеха ученика, решавање проблема на састанцима обрадити одређене теме у циљу педагошко-психолошког образовања родитеља за успешније остваривање васпитног деловања породице ( теме се налазе у програму сарадње школе са родитељима )
4. Укључивање родитеља у реализацију појединих активности ( друштвено-користан рад, екскурзије, посете, излети, свечаности, разговори и предавања за ученике и сл.)
VI САРАДЊА СА СТРУЧНИМ САРАДНИЦИМА И ИНСТИТУЦИЈАМА
1. САРАДЊА СА ПЕДАГОГОМ И ПСИХОЛОГОМ: у изради програма рада одељењског старешине,одељењске заједнице,одељењског већа, у избору тема, припреми и реализацији ЧОС, праћењу и подстицању развоја ученика и напредовања, откривање узрока који доводе до поремећаја у понашању ученика и предузимање одговарајућих мера, избору, припремању и реализацији тема на родитељском састанку, у прaћењу и анализи реализације васпитних задатака, избору и припреми различитих инструмената и обрада података