Осмаци

ПОШТОВАНИ ОСМАЦИ,

У НАСТАВКУ СТРАНИЦЕ МОЖЕТЕ ПРОНАЋИ ВЕОМА ЗАНИМЉИВЕ И ПОУЧНЕ ИНФОРМАЦИЈЕ ВЕЗАНЕ ЗА ТЕСТИРАЊЕ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНУ ОРИЈЕНТАЦИЈУ (САГЛАСНОСТ) У САРАДЊИ СА НАЦИОНАЛНОМ СЛУЖБОМ ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ (ФИЛИЈАЛА НОВИ САД), ЗАВРШНИ ИСПИТ, РАЧУНАЊЕ БОДОВА ЗА УПИС У СРЕДЊУ ШКОЛУ...

 КОРИСНИ ЛИНК:  http://www.vodiczaosnovce.nsz.gov.rs/

 

**** НОВО--- СИСТЕМ БОДОВАЊА ЗАВРШНОГ ИСПИТА**** 

Извор: http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/2970055/vazna-promena-za-osmake-novi-sistem-bodovanja-za-malu-maturu-uspeh-maksimum-60-test-odsad-40-poena-zbog-jagme-za-ocenama

НОВИНЕ У ВЕЗИ СА ЗАВРШНИМ ИСПИТОМ И БРОЈУ БОДОВА МОЖЕТЕ НАЋИ НА СЛЕДЕЋЕМ ЛИНКУ:

http://srednjeskole.edukacija.rs/mala-matura-upis-u-srednje-skole

РЕЗУЛТАТИ ЗАВРШНОГ ИСПИТА - "МАЛЕ МАТУРЕ" ЗА ШКОЛСКУ 2016/2017.годину

КОМБИНОВАНИ ТЕСТ шк.2016/2017.г

МАТЕМАТИКА шк.2016/2017.г

СРПСКИ ЈЕЗИК шк.2016/2017.г

Од ђака се тражи да читају графиконе, знају кључне научне термине, историјске догађаје, владају хемијом…

Шта је Тара, близу ког града се налази Авала, како се зове Северни, а како Јужни пол, којим јединицама се мере температура, време и дужина, чега највише има у беланцету – само су нека од питања која би могла да се нађу на комбинованом тесту који ће мали матуранти, поред оних из српског језика и математике, полагати на крају школске године. На први поглед, ђацима ће најтежа бити питања из физике и хемије, мада и ту нема ништа што нису детаљно учили на часовима.

У збирци задатака из хемије, физике, биологије, историје и хемије, која ће од понедељка моћи да се купи широм Србије и која је намењена припреми осмака за полагање завршног испита – од ђака се тражи и да умеју да читају графиконе, да знају кључне научне термине, историјске догађаје и личности, да владају градивом из хемије.

- Нема лаких и тешких питања. Онима који уче сва питања су лака, а онима који не уче, сва су тешка – објашњава Драган Банићевић, директор Завода за вредновање квалитета образовања и васпитања. – Родитељима који се жале како су питања тешка обично кажем: „Купите деци диплому хирурга, па им онда лезите под нож“.

СКУПЕ ПРИПРЕМЕ

Уколико се мода приватних часова настави и пред ову малу матуру, родитељи ће морати да издвоје огромна средства за наставнике који ће децу учити код куће. Осим математике и српског, морали би да плате и наставнике за осталих пет предмета. – Очекујемо да ће широка понуда задатака у збиркама бити помоћ ученицима и родитељима и смањити ангажовање приватних професора, узимања приватих часова, што је врло важно – каже Љубиша Антонијевић, помоћник министра просвете, науке и технолошког развоја.

Ђаци ће ове године морати озбиљније да се припремају за малу матуру, зато што ће, осим српског, односно матерњег језика и математике, морати да обнове знање из још пет предмета – физике, хемије, биологије, географије и историје. У првој години, када се уводи трећи, комбиновани тест, и он ће имати 20 питања, као и остала два. А већ догодине требало би да има дупло више задатака. Овој генерацији биће сужен и обим градива које ће се проверавати.

Према речима Банићевића, од укупно 300 образовних стандарда из ових пет предмета (знања која би требало да је ученик савладао из одређене области), ове године провераваће се само 114.

- Увођењем трећег теста завршни испит је комплетиран. У збирци за комбиновани тест ове године биће 270 задатака, што је мање него код математике и српског, односно матерњег језика – објашњава директор Завода. –

Комбиновани тест биће бодован са осам бодова, од 40 расположивих. Због тога смо били принуђени да се ограничимо на 114 стандарда. Верујем да је ово време довољно да се деца припреме, јер цео осми разред је посвећен сажимању и понављању градива из претходних разреда. Наша жеља је да код деце развијамо функционална знања, не само репродуктивна. Увођењем трећег теста добијамо пун смисао оне функције завршног испита који се зове сертификација.

Пет питања:
Како се назива омотач који имају све живе ћелије? (биологија)
Одговор написати: Ћелијска мембрана.

На ком континенту се налази Арабијско полуострво? (географија)
Одговор написати: Налази се у Азији.

Који народ је створио најстарију цивилизацију на територији Месопотамије (историја) Одговор на заокруживање: Сумери

Коју физичку величину можемо да изразимо у киловат-сатима? (физика)
Одговор на заокруживање: Рад

Која једињења кисели оксиди граде у реакцији са водом? (хемија)
Одговор написати: Киселине

Како изабрати занимање- за будуће средњошколце

Налазиш се пред избором занимања и школе. Пред тобом је важан корак који ће утицати на твоју будућност.

 Иако у данашње време први избор занимања и није више «избор за читав живот», то је ипак значајан корак који битно утиче на будућност и може да трасира пут за будуће одлуке у вези са твојим образовањем или каријером.

Дошао је прави тренутак да почнеш да размишљаш о избору занимања. Време које сада уложиш у процену својих интересовањаспособности и других личних особинаможе да ти уштеди много времена и да ти омогући много више задовољства од учења и рада у времену које ће тек доћи.

ФАКТОРИ ИЗБОРА ЗАНИМАЊА

Правилно одабрано занимање је оно за које појединац може да се определи  и са успехом да постиже најбоље резултате и да има задовољства.

Да би се правилно изабрало занимање неопходно је водити рачуна о следећим факторима:

ИНТЕРЕСОВАЊА И ЖЕЉЕ -  од тога зависи шта особа хоћеда ради. То је основни фактор. Бољи  успех се постиже ако се ради оно што се жели, али само интересовања не могу бити гаранција за успех на послу.

СПОСОБНОСТИ – од њих зависи ште особа може да ради. Ту спада општа интелигенција, математичка ( лако и брзо оперисање бројевима), просторна оријентација ( способност просторног представљања, сналажења и оријентисања ), вребалне пособности ( вештина говорног изражавања, разумевања и баратања речима ), психомоторна способност  ( спретност руку, прстију, шаке ).

 

ОСОБИНЕ ЛИЧНОСТИ – шта ће неко одабрати зависи од тога какав је. Потребно је водити рачуна да ли је човек: савестан, одговоран, истраја, стрпљив, тачан, прецизан, реалан, радознао, комуникативан, друштвен, отворен, срдачан, повучен, нервозан, агресиван, издржљив, упоран...

ЗДРАВЉЕ – веома важан фактор. Постоје занимања у којима не би могла да ради особа са равним табанима, кривом кичмом, слабим видом и слухом, алергијама на боје и испарења, слабим плућима, особе којима дрхте руке, које пате од вртоглавице, имају страх од висине...

ПОЗНАВАЊЕ МРЕЖЕ СРЕДЊИХ ШКОЛА -  важно је знати које средње школе постоје, услови уписа, предмети који се изучавају, трајање, могућности запошљавања после завршетка, могућности даљег школовања...

ПОЗНАВАЊЕ ЗАНИМАЊА -  неопходно је познавати занимање за које се особа опредељује: шта се ради, чиме се ради, на чему се ради, шта се од радника захтева у погледу рада и здравља, услови рада, способности, особине личности, позитивне и негативне стране занимања

ДРУШТВЕНЕ ПОТРЕБЕ – веома је важно знати да ли се жељено занимањетражи ији не, да ли се после школовања може запослити, колико је тражено неко занимања.

Приликом опредељивања за заминање неопходно је све ове фактор узимати у обзир и тако направити добар избор.

5376879
No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30